Friday, September 30, 2011

Chestnut Ripening on Tree - Kastanien reifen am Baume

Via Flickr:
Chestnut Trees are in full fruit at this time of year, signalling that Autumn has truly arrived. Collecting chestnuts and drying them out for future seeding is a very rewarding practice,if you like Chestnut Trees. I grew numerous Chestnut Trees in my childhood (and innocence), at the back of our house but my parents objected back then, as I had planted the seeds too close to the house, where eventually all those little trees appeared. It was a real shame and very hard work, having to uproot all those little trees but it has taught me even at a very young age, that nature is magical in it's reproduction and that all seeds contain the potential for valuable new life. (english)

Kastanienbaeume sind zu dieser Jahreszeit in voller Frucht, ein Zeichen dafuer, dass der Herbst nun wirklich eingezogen ist. Kastanien zu sammlen und fuer die spaetere Aussaat auszutrocknen ist eine sehr gewinnbringende Praxis, insoweit man Kastanienbaeume mag. In meiner Kindheit und damaligen Unschuld, pflanzte ich zahlreiche Kastanienbaeume im Garten hinter unserem Haus, was meinen Eltern damals gar nicht gefiel, da die jungen Baeumchen zu nah am Haus wuchsen. Es war sehr schade die jungen Baeumchen an ihrer Wurzel herauszuziehen, was mich damals einiges an Kraft kostete -eine Heidenarbeit- um es freundlich auszudruecken. Aber ich habe damals schon gelernt, wie wundervoll doch unsere Natur in ihrer Art ist, einem jeden Samen die Kapazitaet fuer ein neues und wertvolles Leben zu schenken. (german)

No comments:

Post a Comment